WP Ważny temat Sponsor wydania
WP Ważny temat Sponsor wydania logo canal+

Wybierz zielone, czyli o burgerach słów kilka

Sponsor wydania logo canal+
Czy burger wołowy zostanie w przyszłości zastąpiony roślinnym? Co dziś jest ważne dla marki? I jak jedzenie wpływa na klimat? – o tym między innymi opowie nam w krótkiej rozmowie Kaj Török, Chief Sustainability Officer sieci MAX Burgers.

MAX Premium Burgers to szwedzka sieć restauracji, która od zawsze stawiała na zrównoważony rozwój i redukcję wpływu na środowisko naturalne. To właśnie ona jako jedna z nielicznych wprowadziła szeroki wybór wegańskich i wegetariańskich burgerów oraz innych produktów, które są przyjazne dla planety. Dziś jest liderem innowacyjności, która idzie w parze z działaniami na rzecz planety. Czy jest to trudne? Na pewno wymaga mnóstwa uwagi i determinacji. - Pracujemy ciężko, by zredukować ślad węglowy naszej żywności – twierdzi Kaj Török. - Naszym celem na 2023 rok jest to, aby co drugie zamówienie było bez wołowiny – dodaje.

O tym, a także innych aspektach zrównoważonych wyborów żywieniowych w materiale poniżej.

Agnieszka Jarosz: Firma MAX Burgers od dawna dba o środowisko. W 1968 roku recyklingowała kartony. W 2009 roku wprowadziła na rynek roślinny "Falafel burger", w styczniu 2016 r., niedługo po porozumieniu paryskim na COP25, wprowadziła Zielone Menu. Dwa lata później mogła pochwalić się pierwszym na świecie menu pozytywnym dla klimatu. Co oznaczają te dwa rodzaje menu?

Kaj Török, Chief Sustainability Officer: Zielone menu to nasza rodzina burgerów wegetariańskich i wegańskich. Menu pozytywne dla klimatu oznacza, że po pierwsze - mierzymy całkowity ślad węglowy naszej sieci, po drugie - redukujemy emisję zgodnie z celem 1,5 stopnia ze Szczytu w Paryżu, i po trzecie - usuwamy więcej gazów cieplarnianych z atmosfery niż ich emitujemy, np. poprzez sadzenie drzew.

W jaki sposób MAX Burgers zachęca klientów do podejmowania bardziej zrównoważonych wyborów żywieniowych? Proszę o konkretne przykłady.

W 2008 roku MAX Burgers stał się pierwszą na świecie siecią restauracji, która umieściła informację o wpływie na klimat w menu i zniwelowała wszystkie emisje. Od 14 czerwca 2018 roku MAX Burgers jest pierwszą firmą z branży spożywczej na świecie, której menu ma pozytywny wpływ na klimat.

Dodatkowo stale pracuje nad nowościami i rozszerza swoje menu wprowadzając roślinne burgery, czyli produkty o niskiej emisji Co2, które są lepszym wyborem ze względu na wpływ na klimat i środowisko.

Jakie kroki podejmuje sieć, aby zminimalizować wpływ swojej działalności na klimat i środowisko naturalne?

Pracujemy ciężko, aby zredukować ślad węglowy naszej żywności. Między 2015 a 2021 rokiem udało nam się zmniejszyć wpływ węglowy żywności o 30% na 1000 kcal, według Instytutu Zasobów Światowych.

Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest zapewnienie, że nasze burgery o niskim wpływie klimatycznym smakują przynajmniej tak dobrze, jak nasze burgery o wysokim wpływie, czyli mięsne. Naszym celem na 2023 rok jest to, aby co drugie zamówienie było bez wołowiny.

Jakie są plany firmy na przyszłość, jeśli chodzi o rozwijanie działań zrównoważonych i promowanie bardziej zrównoważonego stylu życia?

Będziemy nadal systematycznie pracować i rozwijać się we wszystkich naszych kluczowych obszarach: Zdrowia, Odpowiedzialności, Środowiska i Zaangażowania.

Teraz sieć daje możliwość "wypożyczenia" ciebie innym firmom na świecie. MAX Burgers chce w ten sposób zachęcić innych przedsiębiorców z branży HoReCa, i inne firmy, do zainicjowania lub przyspieszenia działań na rzecz klimatu. Na czym będzie polegało to wypożyczenie?

Otrzymaliśmy 39 zgłoszeń od różnych firm. Spośród wszystkich zgłoszeń wybierzemy 5 firm, z którymi będziemy indywidualnie rozmawiać i inspirować do wdrażania innowacji, a także zainicjowania lub przyspieszenia działań na rzecz klimatu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl